Archiwum wystaw


PolishUp



Budynek D, I piętro

Wystawa czynna od 14 czerwca do 2 września 2018 r. 

Wystawa PolishUp to ważna część projektu BiznesUp! design made in Poland, którego celem jest promocja rodzimego wzornictwa w kraju i za granicą, a także wsparcie międzynarodowej współpracy polskich marek. Prezentujemy 40 produktów wybranych spośród ponad dwukrotnie większej liczby zgłoszeń. Choć formuła, ograniczająca możliwość wyboru jedynie do zgłoszonych obiektów, budziła nasze obawy, nie mogliśmy nie zauważyć, że projekt PolishUp jest naturalną i potrzebną kontynuacją naszych wcześniejszych projektów wystawienniczych (Unpolished, PolishedUp, Moderna. Przemysł+Rzemiosło), które przez ostatnie 10 lat dokumentowały przemiany w polskim projektowaniu.

Łódzka wystawa PolishUp, stała się czwartą wystawą w cyklu, która jednak mniej opowiada o projektantach, a znacznie bardziej o producentach i rynku. Wybierając 40 obiektów (20 z województwa łódzkiego i 20 z pozostałych polskich województw) świadomie stawialiśmy na zróżnicowany charakter firm. Wybraliśmy zarówno duże i doświadczone marki współpracujące z polskimi projektantami (Fameg, Noti), mniejsze firmy, dla których wzornictwo jest ważnym elementem rozwoju i budowania pozycji marki (Many Mornings, Tre product) oraz kilkuosobowe i jednoosobowe studia (August design studio, Tartaruga), które prowadzą kameralną działalność na pograniczu designu i rękodzieła. W selekcji znalazły się także reedycje i reinterpretacje polskiego wzornictwa z lat 60 (Vzór, 366 Concept).

Zależało nam na spójnym charakterze wystawy, prezentującej przede wszystkim przedmioty codziennego użytku. Wybierając produkty, zwracaliśmy uwagę na jakość wzornictwa, ergonomię, estetykę, funkcjonalność i oryginalność. Przyglądaliśmy się również komunikacji marki i produktu, jej spójności, konsekwencji i jakości. Ocenialiśmy zapotrzebowanie i potencjał rozwoju międzynarodowej współpracy. Wystawa PolishUp to prezentacja 40 polskich marek spełniających te kryteria. Bez obaw i z przekonaniem zapraszamy do współpracy z nimi.

Kuratorzy wystawy: Agnieszka Jacobson-Cielecka, Paweł Grobelny

Zobacz również


DRUGA SKÓRA

Wystawa Druga skóra stanowi efekt międzynarodowego projektu Struktury przeplatania, tkanina jako materiał, metoda, nośnik organizowanego przez Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, Szkołę Doktorską ASP im. Jana Matejki w Krakowie i Uniwersytet w Bergen — Wydział Sztuk Pięknych, Muzyki i Projektowania.

Nowy rozdział

Projekt Nowy rozdział to cykl sześciu spotkań i wizualnych prezentacji. W kolejnych odsłonach pojawiają się sylwetki dwunastu bohaterek – pisarek, projektantek, aktywistek, artystek. Wszystkie wybrały podążanie własną drogą. Dla wielu z nich ten wybór oznaczał wyjście poza kulturowo zdefiniowane role.

ZMĘCZENIE MATERIAŁU. OGÓLNOPOLSKA WYSTAWA TKANINY UNIKATOWEJ

Wystawa skupia się na związkach tkaniny artystycznej i innych dziedzin sztuki będących elementem współczesnego polskiego krajobrazu artystycznego.

„Costumes and contemplations”

Wystawa „Costumes and contemplations”, prezentowana w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, jest pierwszą z cyklu ekspozycji, na których spotykają się prace projektantów kilku różnych pokoleń. Wszystkich autorów łączy związek z Akademią Sztuk Pięknych w Wilnie.

ŁÓDŹ: PRAKTYKA SPOŁECZNEJ INTERAKCJI

Istotą sztuki Khomenko są eksperymenty z tkaninami, które artystka przeprowadza wspólnie z grupą ochotników. Razem z nimi bada i tworzy nowe kroje oraz połączenia kolorystyczne. Estetyka projektów powstaje spontanicznie, ale ich realizacja oparta jest na technologicznej precyzji. Kijowianka opracowała bowiem własną metodę zgniatania i sprasowywania materiałów, która jest czymś więcej niż tylko upcyclingiem.