Partnerzy


 

Plastiflora

Plastiflora jest partnerem Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi i sponsorem 16. Międzynarodowego Triennale Tkaniny. 

Plastiflora to łódzki producent artykułów dekoracyjnych i florystycznych. Tworzy różnorodne tkaniny dekoracyjne, wstążki tkane i inne materiały wykorzystywane przez artystów w sektorze kreatywnym. Firma powstała w 1974 roku dzięki niezwykłej pasji i wrażliwości na piękno. Kładzie nacisk na doskonalenie procesów produkcyjnych i oryginalność wzornictwa. Dzięki połączeniu nowoczesnej technologii  z unikatową produkcją, stanowiącą przedłużenie tradycji łódzkiego włókiennictwa, należy do czołowych producentów artykułów florystycznych w Europie.

 

Getin Noble Bank

Getin Noble Bank jest partnerem Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi i sponsorem 16. Międzynarodowego Triennale Tkaniny. 

 

 

#muzealniaki

Centralne Muzeum Włokiennictwa w Łodzi bierze udział w zainicjowanej przez Muzeum Pana Tadeusza kampanii społecznej #muzealniaki, która pokazuje, że na interakcję z kulturą nigdy nie jest za wcześnie, a wizyta w muzeum czy w galerii sztuki może być ciekawa także dla rodziców z najmłodszymi dziećmi. Wspólnie stwórzmy modę na muzea! Wielu rodziców, planując weekendowe rozrywki, staje przed dylematem: czy dzieci w muzeum nie będą się nudzić? Czy przypadkiem nie zniszczą eksponatów lub nie zakłócą wizyty innym zwiedzającym? Czy z niemowlakiem można w ogóle przyjść do muzeum czy galerii sztuki? Czy znajdzie się tam miejsce, by dziecko przewinąć czy nakarmić? W końcu: czy trzeba się do takiej wizyty wcześniej przygotować? Celem akcji #muzealniaki, którą inicjuje Muzeum Pana Tadeusza we Wrocławiu, jest udowodnienie, że wizyta w muzeum czy galerii sztuki może być dla rodziców z dziećmi niezwykle interesującą przygodą. Niemowlę może być znakomitym towarzyszem podczas zwiedzania, zaś starsze pociechy, odpowiednio zaktywizowane do obcowania z kulturą, na pewno w pełni skorzystają z takiej wizyty. Tym samym akcja #muzealniaki nabiera pozytywnego, społecznego wymiaru.
Do akcji #muzealniaki przystąpili partnerzy, którzy deklarują przyjazne nastawienie do wizyt dzieci – w tym nasze Muzeum! 

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami o akcji oraz listą muzeów i galerii sztuki przyjaznych dla
dzieci, która jest dostępna na stronie internetowej Muzeum Pana Tadeusza: http://www.muzeumpanatadeusza.ossolineum.pl/pl/wydarzenia/muzealniaki-muzeum-nie-tylko-dladuzych

JAK PRZYSTĄPIĆ DO AKCJI?
● Po prostu przyjdź z dzieckiem do dowolnego muzeum lub galerii sztuki.
● Zrób zdjęcie z wizyty, dodaj je na swój profil w serwisie Facebook lub Instagram i otaguj #muzealniaki.
● Oznacz muzeum lub galerię sztuki, w której zdjęcie zostało zrobione,
np. #muzeumpanatadeusza, [muzeum xxx - proszę podać nazwę swojej instytucji].
● Pokaż innym rodzicom, jak dobrze się bawiliście. Zachęć znajomych do podjęcia wyzwania! 

#muzealniaki pokazują, że w muzeach i galeriach sztuki jest miejsce dla rodziców z dziećmi
#muzealniaki zachęcają do wspólnego poznawania kultury i sztuki
#muzealniaki to dzieci w każdym wieku: niemowlaki, przedszkolaki i uczniowie
#muzealniaki tworzą modę na muzea!

 

 

Monnari

Firma Monnari, polska marka odzieżowa z 20-letnią tradycją, jest partnerem Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi od 2017 roku. Razem promujemy historię przemysłu włókienniczego Łodzi, popularyzujemy historię mody i tkaniny artystycznej. Firma Monnari ubiera także panie z obsługi galerii Muzeum, wspiera wydawanie publikacji, organizację wystaw oraz wydarzeń kulturalnych.

Jest sponsorem głównej nagrody "16. Międzynarodowego Triennale Tkaniny Łódź 2019" oraz projektu "Punkty widzenia. Młodzi o Triennale".

 

 

 

Fuzja by Echo Investment

Fuzja to najbardziej unikalny łódzki projekt, zlokalizowany w sercu miasta pomiędzy ul. Piotrkowską, Tymienieckiego, Kilińskiego i Milionową, realizowany przez Echo Investment. To nowy punkt na mapie Łodzi, który harmonijnie połączy różnorodne przestrzenie - miejsca do życia, pracy, inspirujących spotkań i rozmów, w otoczeniu łódzkich historii, które na długo pozostają w pamięci.

 

 

Muzeum Miasta Gdyni 

Muzeum Miasta Gdyni założone w 2007 roku jest organizatorem wystawy „Barbara Foff. PPPP”. Jest to szósta wystawa z cyklu „Polskie Projekty Polscy Projektanci”. Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi jest partnerem tej wystawy.

 

 

Politechnika Łódzka

Politechnika Łódzka, 5. najchętniej wybierana uczelnia w Polsce (wg raportu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego) jest partnerem Centralnego Muzeum Włókiennictwa w  Łodzi od 2018 roku.

Razem promujemy i badamy historię i dziedzictwo włókiennicze, nowoczesne technologie, informatyzację oraz projektowanie. Współorganizujemy konferencje, seminaria i badania naukowe. Współtworzymy publikacje promujące naukę. 

 

 

Uniwersytet Łódzki

Uniwersytet  Łódzki, jeden z największych polskich uniwersytetów, jest partnerem Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi od 2018 roku.

Razem promujemy rozwój nauk humanistycznych i społecznych oraz badania historii i dziedzictwa włókienniczego, a także nauk związanych z przemysłem włókienniczym.
Współorganizujemy konferencje, seminaria, wykłady. Prowadzimy badania naukowe oraz współtworzymy publikacje promujące naukę. 

Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi jest także partnerem projektu edukacyjnego Uniwersytetu Łódzkiego – „Uniwersytet Łódzki dla Dzieci”. 

 

Muzeum Miasta Łodzi

Muzeum Miasta Łodzi, mające swoją siedzibę w jednym z najbardziej okazałych budynków miasta, w dawnym pałacu łódzkiego fabrykanta Izraela Poznańskiego przy ul. Ogrodowej, jest partnerem Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi od 2014 roku.

Razem współpracujemy przy promowaniu wydarzeń odbywających się w obu instytucjach.

 

 


 

 

 

Stowarzyszenie Muzealników Polskich
Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi od 2014 r. jest siedzibą Oddziału Łódzkiego Stowarzyszenia Muzealników Polskich, ogólnopolskiego zrzeszenia naukowo-zawodowego.
Celem Stowarzyszenia Muzealników Polskich jest ochrona dóbr kultury zgromadzonych w muzeach, upowszechnianie wiedzy o polskich muzeach i ich zbiorach a także reprezentowanie i wspieranie interesów środowiska muzealników w Polsce.

 

Stowarzyszenia Historyków Sztuki
Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi  od 2010 r. jest siedzibą Oddziału Łódzkiego Stowarzyszenia Historyków Sztuki.
Celem Stowarzyszenia Historyków Sztuki jest troska i dbałość o sztukę, prowadzenie badań nad sztuką oraz ochrona i konserwacja dóbr kultury.
 

 

Stowarzyszenia Miłośników Haftu „KANWA”
Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi od 2002 r. jest siedzibą Stowarzyszenia Miłośników Haftu „KANWA”, ogólnopolskiej organizacji skupiającej twórców – amatorów.
Celem Stowarzyszenia Miłośników Haftu „KANWA” jest propagowanie rękodzieła artystycznego (m.in. haftu krzyżykowego, richelieu, koronki szydełkowej, frywolitki, szycia patchworków).