P-i Fashion

Przejął kontrolę nad śmiercią
„P-i Fashion”
2015
10 lat po „Le Cock” powstaje kolekcja, która jest zabawną, lecz poruszającą wypowiedzią na temat symbolicznego samobójstwa. „P-i Fashion” to przedsięwzięcie modowo-artystyczne i manifest, za pomocą którego zhejtowany i scancelowany przez polską prasę Arkadius przejął kontrolę nad własną modową i medialną śmiercią. Osłabił nienawiść, która dotknęła go w 2004 r., gdy okazało się, że poniósł biznesową porażkę. Porażkę, która przecież mogła być tylko potknięciem.
Arkadius nie byłby sobą, gdyby nie zaakcentował pożądania, dlatego projekt współtworzą zmysłowe zdjęcia.
Fragment komunikatu prasowego autorstwa Karoliny Sulej:
Arkadiusz Weremczuk powraca do mody. Ale żeby powrócić, musi pozbyć się swojej największej konkurencji – samego siebie. Zabija więc Arkadiusa i wystawia mu nekrolog w postaci „żałobnej” kolekcji. Jedyne grafiki to nekrologi opłakujące Arkadiusa i Arka stylizowane na żałobne „kafelki“ publikowane w gazetach. Ta sama czcionka, te same żałobne wieńce, laury i krzyże, ta sama ramka. A w niej:
„Areczku, niełatwo teraz będzie, bez tych skandali, bez tych prowokacji, których nam dostarczałeś. Nie zapomnimy ci niczego, co zrobiłeś”;
„Arkadiusz Weremczuk – Odszedł, pozostawiając grono życzliwych przyjaciół”.
Arek żegna swoją długoletnią modową personę z ironią i czułością. Dowcipnie nawiązuje do sytuacji sprzed lat, która przyczyniła się do jego modowej dezercji i „artystycznej śmierci“. „Nie zapomnimy ci niczego, co zrobiłeś” brzmi czule, ale i złowieszczo.
Kolekcja stanowi dowcipną aluzję do wydarzeń, które wygnały Arkadiusa z Polski i pogrzebały jego karierę. To jednak także – przewrotnie – aluzja do tego, że wielokrotnie zachęcano go do wskrzeszenia marki.
Nekrologi są także fantazją na temat śmierci i sprzeciwem wobec działań wielkich korporacji.
Arkadiusz Weremczuk nie jest już Arkadiusem. Jest Arafkaą – Artist Formerly Known As Arkadius. A „P-i Fashion” to moda politycznie niepoprawna – politically incorrect fashion. Poza rynkiem mody, poza instytucjami, poza kalendarzem fashion weeków.
„P-i Fashion INVISIBLE”
Druga, ostatnia kolekcja „P-i Fashion” była niewidzialna. INVISIBLE to sprzeciw wobec hiperkonsumpcji i nieuczciwego, brutalnego traktowania osób pracujących w przemyśle. Slogan głosił: „Invisible is a New Black”.
Kolekcję skonfrontować można z „Krzesłami” Ionesco.
He Took Control of Death
“P-i Fashion”
2015
Ten years after Le Cock comes a collection that is a playful yet moving statement on the subject of a symbolic suicide. P-i Fashion is a fashion and art endeavour and a manifesto via which Arkadius, bullied and destroyed by the Polish press, took control of his own fashion and media death. In doing so, he assuaged the contempt he faced in 2004, when it became apparent that he had suffered a business failure. But was it a failure or just a stumble?
Arkadius would not be himself if he did not highlight the aspect of desire, which is why sensual photos were a key part of the project.
Excerpt from a press release by Karolina Sulej:
Arkadiusz Weremczuk is making a comeback in fashion. But in order to return, he has to get rid of his biggest competitor – himself. So he kills Arkadius and issues an obituary for him in the form of a 'mourning' collection. The only graphics are obituaries mourning Arkadius the brand and the man styled after the tile-shaped obituaries published in newspapers. The same font, the same funeral wreaths, laurels and crosses, the same frame. And in it:
"Areczek, it will not be easy now, without the scandals, without the provocations you provided us with. We will not forget anything you did";
"Arkadiusz Weremczuk – Passed away, leaving a circle of dedicated friends."
Arek bids farewell to his long-time fashion persona with irony and tenderness. He wittily alludes to a situation from years ago that contributed to his desertion of fashion and "artistic death." "We will not forget anything you did" sounds affectionate but also sinister.
The collection is a witty allusion to the events that exiled Arkadius from Poland and buried his career. However, it is also – perversely – an allusion to the fact that he was repeatedly encouraged to resurrect the brand.
The obituaries are fantasies on death and statements of opposition to the actions of large corporations.
Arkadiusz Weremczuk is Arkadius no more. He is Afkaa – Artist Formerly Known As Arkadius. And P-i Fashion stands for politically incorrect fashion, existing outside the fashion market, outside institutions or fashion week schedules.
“P-i Fashion INVISIBLE”
The second and final P-i Fashion collection was invisible. INVISIBLE is a protest against hyper-consumption and the unfair, brutal treatment of those working in the industry. The slogan read: "Invisible is the New Black."
The collection can be juxtaposed with Ionesco’s The Chairs.