Warsztaty


 



Działania inspirowane wystawami czasowymi. Podczas warsztatów edukatorzy motywują uczestników do samodzielnego poszukiwania rozwiązań. Poprzez doświadczanie, przeżywanie, dyskusje, a na końcu tworzenie uczestnicy poznają zagadnienia z obszaru sztuki współczesnej, w tym tkaniny artystycznej, oraz mody. Zajęcia kształtują postawy uczestnictwa w kulturze i rozwijają zdolność świadomego odbioru sztuki. Do każdej wystawy układamy nowy program zajęć.

 

Czas trwania: 90 min.
Wtorek, środa i niedziela, godz. 9.00-17.00, po wcześniejszym ustaleniu terminu i godziny z Działem Edukacji
Czwartek, piątek, sobota, godz. 12.00-19.00, po wcześniejszym ustaleniu terminu i godziny z Działem Edukacji
Bilet normalny: 12 zł, bilet ulgowy: 8 zł
Informacje o zapisach.

 

WARSZTATY:

  • PODAJ CEGŁĘ (PRZEDSZKOLE)
    Co to jest fabryka? Jak wygląda? Czym się różni od domów mieszkalnych? Czy wydaje jakieś dźwięki? Podczas warsztatów będziemy szukać cech charakterystycznych architektury przemysłowej, wsłuchamy się w dźwięki fabrycznych maszyn i będziemy próbowali je sami odtworzyć! Spróbujemy też zbudować jak najwyższy komin i stworzymy własną kolorową fabrykę.
     
  • JAKIE JEST MIASTO - KAŻDY WIDZI (PRZEDSZKOLE, SZKOŁA PODSTAWOWA KLASY I – IV)
    Łódź ze swoją zróżnicowaną architekturą to istotne miejsce na mapie naszego kraju. Istnieje wiele sposobów na przedstawienie tego, jak ukształtowany jest jej teren i związane z nim rozmieszczenie budynków, parków, ulic. Co w mieście jest ważne dla każdego z nas? Na jakie elementy miasta ludzie zwracają uwagę? Na warsztatach stworzymy własną, oryginalną mapę-przewodnik, która pomoże innym osobom zapoznać się z ciekawymi miejscami w mieście. Do wykonania własnych map posłużą nam materiały na co dzień nie wykorzystywane do tworzenia tego typu projektów tj. tkanina, bawełniane sznurki, wełna oraz guziki.
     
  • ŁÓDŹ FABRYCZNA (SZKOŁA PODSTAWOWA KLASY I – VI)
    Łódź to miasto, które dawniej było pełne fabryk. Podczas warsztatu uczestnicy dowiedzą się, co to jest fabryka, jak wygląda i jakie można w niej usłyszeć dźwięki? Sprawdzimy, co wspólnego z fabryką ma czajnik, poszukamy cech charakterystycznych architektury przemysłowej i wsłuchamy się w dźwięki fabrycznych maszyn a także poznamy legendę o założeniu Łodzi.
    Hasła kluczowe: fabryka, przemysł, włókiennictwo, historia Łodzi, maszyna parowa.
     
  • POCZUJ RYTM (SZKOŁA PODSTAWOWA KLASY I – IV)
    Czym jest rytm? Czy można go usłyszeć, poczuć, zobaczyć? Podczas warsztatu odkryjemy, że rytm jest obecny nie tylko w muzyce, ale również w naszym ciele, otaczającej rzeczywistości oraz sztuce! Obejrzymy też m.in. prace łódzkiego awangardowego artysty – Antoniego Starczewskiego – i dowiemy się, że rytm może składać się też z różnych powtarzających się elementów.
    Hasła kluczowe: rytm w muzyce, rytm w ciele, rytm w sztuce, kompozycja rytmiczna, rytm prosty, rytm wieloelementowy – sekwencja, Antoni Starczewski, sztuka współczesna. 
     
  • CZYSTA ABSTRAKCJA (SZKOŁA PODSTAWOWA KLASY V – VIII I SZKOŁY PONADPODSTAWOWE)
    Czy zawsze możemy łatwo rozpoznać to, na co patrzymy? Czy rzeczywistość zmienia się w zależności od przyjętej perspektywy? Czy dzieła sztuki muszą nam opowiadać jakąś historię i zawierać konkretne treści? Podczas warsztatu wyjdziemy od realizmu, śmiało wkroczymy w świat czystej abstrakcji i jej różnorodnych form, a na koniec stworzymy własną abstrakcyjną kompozycję!
    Hasła kluczowe: abstrakcja, realizm, forma, kompozycja, punkt, linia, płaszczyzna, kształt.
     
  • ZIEMIA OBIECANA (SZKOŁA PODSTAWOWA KLASY VII – VIII I SZKOŁY PONADPODSTAWOWE)
    Jak doszło do tego, że w XIX wieku Łódź z małej osady stała się jednym z największych polskich miast przemysłowych?
    Przyjrzymy się przyczynom i skutkom rewolucji przemysłowej oraz temu, jaki miała wpływ na rozwój miasta. Zobaczymy jak zmieniał się plan Łodzi, gdzie i dlaczego wznoszono fabryki, jakie maszyny się w nich znajdowały i jak wyglądała praca robotników. Zastanowimy się też czy dzisiaj opłacałoby się otworzyć fabrykę włókienniczą, a jeśli nie – to co innego?
    Hasła kluczowe: historia przemysłu, rozwój przestrzenny miasta, historia Łodzi, rewolucja przemysłowa, robotnicy, maszyna parowa.