Archiwum wystaw


Prime Time 2017



Wystawa czynna od 1 lutego do 4 marca 2018

„Prime Time” 2017 to wystawa prezentująca najlepsze prace dyplomowe studentów Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi powstałe w roku 2017.

Podczas tegorocznej edycji prezentowane są 42 dyplomy magisterskich studiów stacjonarnych i niestacjonarnych z czterech wydziałów Akademii: Wydziału Grafiki i Malarstwa, Tkaniny i Ubioru, Wzornictwa i Architektury Wnętrz oraz Sztuk Wizualnych. Na każdym z nich podstawą kształcenia jest ogólne przygotowanie artystyczne z takimi przedmiotami jak malarstwo, rysunek, rzeźba, kompozycja, grafika warsztatowa, fotografia czy techniki multimedialne. 

Mogą się one także stać tematami dyplomowymi bądź służyć kształceniu osobowości artystycznej w specjalizacjach dyplomowych dotyczących designu, architektury wnętrz, grafiki użytkowej: projektowaniu plakatów, druków, wydawnictw, gobelinów, dywanów, druków na tkaninie, odzieży, biżuterii, obuwia oraz innych form przemysłowych.

Nazwa „Prime Time” nawiązuje do tego, że autorzy dyplomów znajdują się w najlepszym dla siebie czasie – pełni pomysłów opuszczają mury Akademii i rozpoczynają przygodę na ścieżce kariery zawodowej. Ekspozycja służy promocji absolwentów, dając im możliwość wejścia w bezpośredni kontakt z przyszłymi pracodawcami oraz mediami.

Na wystawie prezentowane są prace dyplomowe następujących młodych artystów:

WYDZIAŁ TKANINY I UBIORU

Katarzyna Mazurkiewicz
Katarzyna Sojka
Nela Ćwiek
Julia Szczelina
Małgorzata Geisler
Katarzyna Dunajewska
Aleksandra Seweryniak
Paulina pikiel
Agata Bednarek
Patrycja Jastrzębska
Grzegorz Marcisz


WYDZIAŁ GRAFIKI I MALARSTWA

Aleksandra Błaszczyk
Angelika Korzeniowska
Anna Kawecka
Beata Kozłowska-Olejniczak
Dominik Janyszek
Katarzyna Lendzion
Katarzyna Wieteska
Magdalena Karcz
Patrycja Pawlik
Piotr Olejniczak
Urszula Gębska
Karolina Sobiepańska


WYDZIAŁ SZTUK WIZUALNYCH

Barbara Mydlak
Anna Madeńska
Michał Wolniak
Adrianna Gołębiewska
Michał Piątek
Sylwia Owczarczyk
Anna Sokół
Małgorzata Gralińska


WYDZIAŁ WZORNICTWA I ARCHITEKTURY WNĘTRZ

Piotr Urbaniak
Daria Wolańska
Marta Ciołkowska
Mateusz Kirpluk
Paula Cyrczak
Iwona Pieczara
Alicja Wańczyk
Karol Janiak
Joanna Furmańczyk

 

Organizatorzy:

Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi
Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi

PARTNER:

ATLAS SP.ZO.O.
MIKOMAX
CERAMIKA TUBĄDZIN SP. ZO. O.      

Patronaty honorowe:

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Wojewoda Łódzki Zbigniew Rau
Marszałek Województwa Łódzkiego
Prezydent Miasta Łodzi

Patronaty medialne:

TVP Łódź
Gazeta Wyborcza
Radio Łódź
Kalejdoskop

Zobacz również


Spiritbox

Wystawa jest efektem rocznych warsztatów organizowanych przez Akademię Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi wspólnie z Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi.

W KRATKĘ

Robotnicza chusta stała się punktem wyjścia do stworzenia wystawy, która zainaugurowała działalność przestrzeni ekspozycyjnej w niedawno wyremontowanej willi letniskowej będącej częścią Muzeum. Jest to miejsce, które ma służyć przede wszystkim dzieciom oraz ich najbliższym – rodzicom, opiekunom, nauczycielom.

Xawery Wolski. Sploty

Xawery Wolski to artysta znany na świecie głównie dzięki swoim monumentalnym rzeźbom. Wystawa w CMWŁ prezentuje nieznane dotąd szerzej wątki twórczości artysty. Wybrane prace skupiają się wokół szeroko rozumianego tematu splatania i nawiązują do tradycyjnych technik włókienniczych, takich jak wiązanie, tkanie, sznurowanie, dzianie czy szydełkowanie.

DRUGA SKÓRA

Wystawa Druga skóra stanowi efekt międzynarodowego projektu Struktury przeplatania, tkanina jako materiał, metoda, nośnik organizowanego przez Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, Szkołę Doktorską ASP im. Jana Matejki w Krakowie i Uniwersytet w Bergen — Wydział Sztuk Pięknych, Muzyki i Projektowania.

Nowy rozdział

Projekt Nowy rozdział to cykl sześciu spotkań i wizualnych prezentacji. W kolejnych odsłonach pojawiają się sylwetki dwunastu bohaterek – pisarek, projektantek, aktywistek, artystek. Wszystkie wybrały podążanie własną drogą. Dla wielu z nich ten wybór oznaczał wyjście poza kulturowo zdefiniowane role.